Spørsmål og svar
Her har vi samlet de vanligste spørsmålene og svarene på dem. Hvis du ikke finner svaret på spørsmålet ditt her, er du selvfølgelig velkommen til å kontakte oss på telefon eller e-post.
Retur og Reklamasjon
-
Vennligst kontakt vårt Service Team hvis du vil benytte deg av angreretten så sender vi en returseddel til deg.
Varan skal returneres i uforandrest stand og i uskadet originalemballasje i helt ny stand. Du er selv ansvarlig for eventuelle fraktkostnader og ekspedisjonsgebyrer.
-
Ja, i henhold til lov (2005:59) om distansavtale og avtale utenfor forretningslokaler, har du som forbruker rett til å kansellere kjøpet ditt innen 14 dager fra du har mottatt varene dine. Men vi har valgt å forlenge fristen til 30 dager. Varen skal da returneres i uforandret stand og i uskadet originalemballasje i helt ny stand. Du er selv ansvarlig for eventulle fraktkostnader og ekspedisjonsgebyrer for returforsendelsen.
Unntaket fra angreretten er spesialbestilte produkter som vi ikke lagerfører og som er produsert ut i fra dine spesifikke ønsker. Les mer om unntak fra angreretten i kjøpsbetingelsene våre.
-
Hvis du har mottatt en vare som viser seg å være defekt eller feilaktig, kan du kontakte vårt Claims Team på help@nordiskagalleriet.no så tar vi kontakt med deg.
Vennligst merk at naturmaterialer (som f.eks. stein, tre, skinn, metall) har naturlige variasjoner i utseendet. Dette regnes ikke som en defekt og utgjør i seg selv ikke en gyldig grunn for reklamasjon. Les mer her.
-
Pakken din ligger normalt på postkontoret i 14 dager før den returneres til lageret vårt. Ved uinnløst pakke som kommer i retur til oss, vil du bli belastet et gebyr på 499 kr som trekkes direkte fra det refunderte beløpet.
Hvis din vare ikke er dekket av angreretten og ikke er godkjent for retur av oss, vil vi kontakte deg for et nytt leveringsforskøk.
-
Refusjon skjer senes innen 14 dager etter at vi har mottatt og godkjent returen. Når du har mottatt en bekreftelse på at returen din har blitt behandlet så vil du bli refundert. Det gjøres alltid til samme betalingstjeneste som ble brukt på kjøpstidspunktet.
Produkter og Priser
-
Vi har oftei mange møbler i flere utførelser enn de vi viser på hjemmesiden. Men for å gjøre valget ditt enklere, har vi håndplukket et utvalg av våre designfavoritter. Hvis du savner noe, vil vi hjelpe deg med å finne det du leter etter. Kontakt vårt Service Team, og vi vil hjelpe deg.
-
Vi vil gjøre vårt beste for å kunne imøtekomme dine ønsker. Vennligst sendt:
Kvittering
Merke
Produktnavn
Modellbetegnelse (gjerne bilde av produktet)
Omtrentlig kjøpsdato og kjøpsstedSend informasjonen på e-post til help@nordiskagalleriet.no och skriv «reservdelar» i tittellinjen.
-
Ja, vi er autoriserte forhandlere av alle merker vi selger. Mer om hva det innebærer kan du lese her.
-
Original betyr at varen produseres i merkets lisensierte fabrikk ut i fra designerens visjon og skisser. Hver eneste detalj blir nøye vurdert og gir noe til helheten. Materialene som brukes er av førsteklasses kvalitet og er valgt for sine spesielle egenskaper og uttrykk. Det solide håndverket som ligger bak hvert eksemplar gjør at møbelet ditt vil holde i mange år.
Dessverre sirkulerer det mange mer eller mindre vellykkede kopier på markedet og det kan være vanskelig å skille mellom hva som er ekte og ikke. Noen kopier selges til og med til samme pris som originalen og er veldig dyktig laget, noe som til og med kan lure et trent øye. Det kan være skrue som skiller seg, en ramme som er bøyd litt annerledes eller at det mangler et stempel. Som regel er en kopiert vare billigere og har dårligere kvalitet. En god retningslinje å følge er at hvis noe virker for godt til å være sant så er det ofte det!
Et designmøbel kommer ofte med et serienummer. Noen ganger er dette stemplet i rammen sammen med merkets logo og/eller designerens signatur og noen ganger finnes det i dokumentasjonen som følger med. Det varierer mellom de forskjellige merkene og vi anbefaler derfor at du som kjøper kontakter merket direkte og forsikrer deg om at en butikk er en autorisert forhandler før du handler. Vi er en autorisert forhandler for alle våre merker.
-
En lagervare er en vare som er på sentrallageret vårt i Jordbro, Stockholm. En lagervare sendes så raskt som mulig.
-
Vi matcher prisen med alle autoriserte forhandlere i Skandinavia. Opplegget er enkelt – 100% prisgaranti betyr at hvis du finner en vare til lavere pris hos en annen forhandler matcher vi det. Alt for at du skal kunne føle deg trygg på at du alltid får en konkurransedyktig pris når du handler hos oss.
-
Kontakt vårt Service Team via e-post eller telefon, så vil en Claims Agent hjelpe deg.
-
Alle varene vi selger dekkes av en garanti som utstedes fra produsenten. Garantiperioden varierer mellom forskjellige produkter og merker, men er alltid minimum 3 år.
Kontakt vårt Service Team hvis du har spørsmål som gjelder garantien på en spesifikk vare.
Prisgaranti
-
Hvis du ønsker å kjøpe et produkt hos oss som du har funnet billigere andre steder, fyller du enkelt inn skjemaet vårt som du finner under kjøpsknappen på produktets side. Du vil da bli kontaktet av vårt Service Team.
-
Vi matcher prisen med alle autoriserte forhandlere i Skandinavia. Opplegget er enkelt – 101 % prisgaranti betyr at hvis du finner en vare til lavere pris hos en annen forhandler matcher vi ikke bare det, men gir deg også en bedre pris. Alt for at du skal kunne føle deg trygg på at du alltid får en konkurransedyktig pris når du handler hos oss.
En forutsetning er at varen må være ekte, ny, ikke være en del av en midlertidig kampanje og at det er et gyldig grunnlag. Vi må kunne verifisere at varen har nøyaktig samme utførelse, materiale, størrelse osv. Husk at prisen inkluderer tilsvarende fraktalternativ.
Frakt og Levering
-
Lagervarer
For lagervarer har vi en leveringstid på 3–10 arbeidsdager. Vennligst noter at vi har et høyt trykk under kampanjer og sesonger som julen, noe som kan påvirke leveringstiden din.Bestillingsvarer
Varer som defineres som «bestillingsvare» i sortimentet vårt innebærer at de produseres for deg ut i fra dine ønsker og spesifikasjoner. Leveringstiden for bestillingsvarer er veiledende og disse varene er unntatt fra returretten i henhold til distansavtaleloven. Leveringstiden kan variere mellom forskjellige merker, sesonger og leveringsmetoder. Spesielt sommer og jul kan komme til å påvirke produksjonen da noen fabrikker holder stengt i perioder. Vi reserverer oss mot eventuelle forsinkelser i produksjonen fra leverandører som vi ikke kan råde over, men vi kommer alltid til å gjøre alt vi kan for at du som kunde skal få varene dine innen tidsperioden vi har angitt ved kjøpstidspunktet.Vi informerer om omtrentlige leveringstider, det innebærer at leveransen kan komme raskere men også ta lengre tid enn man håper. Når odren din er registrert og bekreftet av leverandøren, blir du kontaktet av ordreavdelingen vår med en mer spesifikk oppdatering av leveringstiden for nettopp din ordre, basert på aktuell produksjon.
-
Når ordren din sendes fra lageret vårt, mottar du en leveringsbeskjed via e-post. Deretter blir du varslet via e-post eller SMS når pakken din kan hentes ut eller når du kan forvente en hjemlevering. Kontakt vårt Service Team hvis du ikke har hørt fra speditøren innen få dager etter at forsendelsen er sendt fra lageret vårt.
-
For at du skal få ordren din så raskt som mulig behandler vi bestillingen din kort tid etter at den har blitt registrert. Lagervarer sendes innen 3–10 virkedager.
Når ordren din forlater lageret vårt mottar du en e-post med leveringsbeskjed sendt til e-postasdressen din. Deretter blir du varslet av Bring via e-post eller SMS .
-
Ved levering utenfor Norge og Sverige tilkommer fraktkostnader og eventuelle importkostnader og tollavgifter. Disse betales alltid av deg som kunde. Ta kontakt, så hjelper vi deg med bestillingen.
-
Ved bestillingstidspunktet har du fått en veiledende leveringstid. Merk at mange av leverandørene våre er stengte om sommeren, noe som kan føre til lengre leveringstider for bestillingsvarer. For å få siste status på ordren din, kan du logge inn på «Mine sider» eller kontakte vårt Service Team.
-
Vi tilbyr fri frakt ved kjøp over 990 kr til Norge. For kjøp under 990 kr tilkommer en fraktkostnad som vises i kassen.
MVA er inkludert i alle priser, Nordiske Galleriet er ansvarlig for tollavgiften.
-
Vi går alltid utfra totalleveringer, men hvis du ønsker å motta leveringen oppdelt basert på hva som finnes på lager ved bestilling, kan du kontakte vårt Service Team.
-
Bor du i Stockholm eller Gøteborg og omegn, kan du velge å få bestillingen din levert av våre egne sjåfører med Nordiska Galleriet Delivery Plus. Mot en kostnad på 990 kr kan du få hjelp med å bære inn, enklere montering og fjerning av emballasje.
For øyeblikket har vi dessverre ikke denne tjenesten i Norge.
-
Pakken din blir normalt liggende hos Brings posttbud/terminal i 14 dager etter at den har ankommet. Deretter sendes forsendelsen i retur til oss. Vennligst merk at vi belaster deg et gebyr på 499 kr for pakker som ikke hentes ut, som speditøren i sin tur debiterer oss som e-forhandler.
-
Vi tilbyr levering med Bring til Norge. Avhengig av hvor stor pakken din er, vil Bring levere hjem til deg eller med postbud. For små forsendelser som leveres til postbud, har du 14 dager på deg til å hente ut pakken før den sendes tilbake til oss.
Betaling og Faktura
-
Når du bestiller fra oss kan du velge å betale med kort (VISA/Mastercard/American Express) og faktura (14 dager), delbetaling eller direktebetaling via Klarna. Vi benytter oss av Klarnas betalingsløsninger. Hvis du har spørsmål om en faktura eller betalingsbetingelser, henviser vi til www.klarna.no
-
Fakturaen din sendes til e-postadressen du oppga ved bestillingen i forbindelse med at bestillingen din forlot lageret vårt. Merk at den kan havne i spam e-posten.
Du kan alltid se, behandle og betale fakturaen din direkte på www.klarna.no
Bestilling
-
Dersom kjøpet har gått gjennom sendes en ordrebekreftelse til den angitte e-postadressen i løpet av få minutter. Hvis du ikke har mottatt en ordrebekreftelse, kan det være fordi kjøpet ditt ikke har blitt behandlet eller at ordrebekreftelsen har havnet i spam e-posten. Vennligst kontroller at du har angitt riktig e-postadresse og kontakt oss hvis ordrebekreftelsen ikke er mottatt, så hjelper vi deg.
-
Selvfølgelig! Kontakt oss på help@nordiskagalleriet.no eller ring oss på 03 771 5400 så hjelper vi deg.
-
Vennligs kontakt oss så raskt som mulig hvis du vil endre eller kansellere bestillingen din. Hvis lageret er ferdig å behandle bestillingen din, er det dessverre ikke mulig å kansellere den. Da må du gjennomføre en retur når du har mottatt leveransen.
Vi behandler returer løpende etter at de har ankommet lageret vårt. Refusjon skjer senest 14 dager etter at vi har mottatt og godkjent returen. Når du har fått en bekreftelse på at returen din har blitt behandlet, vil du bli refundert til betalingstjenesten som ble brukt på kjøpstidspunktet.
Merk at bestillingsvarer, spesialbestilte varer for nettopp deg, er unntatt angreretten og kan ikke returneres. Les mer om det i våre spesifikke kjøpsbetingelser her.
-
Absolutt. Kontakt forretningsavdelingen vår på business@nordiskagalleriet.com.