Anmodning om reklamasjon
Hvis produktet du har kjøpt ikke fungerer eller har blitt defekt under produksjon, kan du be om å gjøre en reklamasjon. Følg trinnene under for å be om reklamasjon. Så snart din anmodning er komplett, tar vi saken din videre til leverandøren som har produsert varen.
Melding sendt.
Takk for meldingen. En kundeservicemedarbeider vil svare deg innen kort tid.
Les mer om våre vilkår
Hva skjer videre?
1. Når du har fylt ut skjemaet og sendt anmodningen om reklamasjon, får du et saksnummer tilsendt på e-post
2. Vår kundeservice håndterer saken, og hvis reklamasjonen godkjennes, kan du sende varen tilbake
3. Du får en e-post som inneholdeer følgeseddel og returseddel. Legg følgeseddelen i pakken sammen med varen. Teip returseddelen fast med strekkoden utenpå pakken
4. Deretter leverer du forsendelsen til ditt nærmeste PostNord-leveringssted. Hvis returen din gjøres ved henting, bestiller du dette på PostNords hjemmeside
5. Du får returbekreftelse på e-post og tilbakebetaling innen 14 dager
Spørsmål og svar om reklamasjoner
Kan jeg foreta en reklamasjon i butikk?
Hvis du har kjøpt varen i nettbutikken, kan du ikke reklamere i noen av våre butikker, men må fylle ut skjemaet ovenfor. For en vare kjøpt i butikk, vennligst kontakt kundeservice.
Kan jeg reklamere på alle varer?
Produkter av naturmateriale (f.eks. sten, tre, skinn og metall) har naturlige variasjoner i utseendet. Dette regnes ikke som en defekt og utgjør i seg selv ikke en gyldig grunn for reklamasjon.
Hvorfor ble ikke reklamasjonen godkjent?
Dersom reklamasjonen ikke godkjennes, vil kundeservice kontakte deg med en begrunnelse. Ofte handler det om at reklamasjonen ikke er gjort innen rimelig tid, eller at det ikke dreier seg om en defekt.
Hvor lang tid tar tilbakebetalingen?
Ved en reklamasjon tilbakebetaler vi samme beløp som du betalte for varen. Vær oppmerksom på at det kan ta opptil 14 dager fra dagen du sendte varen, til tilbakebetalingen er utført. Nordiska Galleriet forbeholder seg retten til å vente med tilbakebetalingen til vi har mottatt varen, eller til du har dokumentert at varen er sendt tilbake til oss. Tilbakebetalingen skjer via samme betalingsalternativ som ble benyttet ved kjøp, med mindre noe annet er avtalt. Dersom du har benyttet betalingsalternativet faktura eller delbetaling via Klarna, er det viktig at du betaler fakturaen for å unngå eventuelle purregebyr. Beløpet tilbakebetales når vi har mottatt og registrert reklamasjonen.